Thursday, June 19, 2014

To-Eat-List

Saya ada satu list perkara2 yg sy nk buat or tempat yg nk pegi dan semestinya, makanan yg sy nak makan. memandangkan 2 perkara yg pertama tu adalah rahsia, hari ni sy nk kongsi part makanan.

1. Seri angkasa
kepada mereka yg xtau, seri angkasa ialah restoren berputar 24 jam yg terletak di menara KL. bukan saya x pernah pergi, saya pernah pergi 2 kali. sy x igt my first trip. and my second trip, just pegi je, x makan sbb dh sgt lmbt n diorng pon mcm tgh tunggu kitorng kluar. kedua2 trip tu saya pergi dgn keluarga sy yg sgt besar. so agak kelam kabut. sy nk pergi sana dengan group yg cukup kecik utk kitorng sembang n gelak ketawa dan untuk sy ulang-alik byk kali ke meja buffet utk mencuba kesemua makanan dia.

Lunch Buffet
12.00 Noon - 3.00 PM (Weekdays)
RM 60.00++ Adult | RM 35.00++ Child

Brunch Buffet
11.30 AM - 3.00 PM (Weekends & Public Holidays)
RM 70.00++ Adult | RM 40.00++ Child

Afternoon Tea
RM35.00++ Per Person

Hi-Tea Buffet
RM 48.00++ per adult | RM26.00++ Per Child
Dinner Buffet
Early: 6.30 PM - 9.00 PM
Late: 9.30 PM - 11.00 PM
RM135.00++ Adult | RM 75.00++ Child

2. Nasi kandar
nasi kandar memang ada di mana2. tapi saya nk rasa nasi kandar line clear dan nasi kandar beratur. and saya nk makan kt branch penang, xnk makan kat mana2. dan saya xnk bungkus bawa balik makan dgn selesa. saya nk beli sana and makan sana gak.

3. nasi ganja
nasi ganja ni nasi kandar kt restoren vanggey yg kt ipoh. sangat famous and orng kata sedap. saya pernah pgi sekali tapi time tu dh malam dan nasi ganja tu pon mcm dh xd ganja. lauk dia pon x byk. x puas. so next time saya nk pgi lagi waktu  lunch and menikmati nasi ganja panas2.

4. Cendol Ansari/Mee Udang
Beberapa bulan lps sy pgi taiping. saya google makanan sedap kat sana and saya jumpa Cendol ansari dan mee udang. saya sememangnya suka cendol. Mee udang dia sangat famous and sedap and pernah masuk program jalan2 cari makan. tapi x kesampaian nk merasa sbb perkara2 yg tidak dapat dielakkan. tapi still ada dalam list saya. suatu hari nanti nk pgi taiping semata2 nk makan mee udang pas2 jalan2 kejap kt tasik taiping and then makan cendol n balik.

5. Pataya Special, menara suria
Sedara sy sorng ni pernah bekerja kat Nandos. skali tu dia hantar gambar makanan fav dia yg macam nasi goreng pataya tapi ada mcm kuah paprik kt luar. xtau mcm mna nk explain tapi tgk gambar pon dh tau memang sedap. dh agak lama sebenarnya tapi x kesampaian sehingga hari ni nk merasa pataya special tu. InsyaAllah sabtu ni nk redah jugak cari makanan ni. nk merasa sebelum puasa.


ada byk tempat lgi tapi otak xleh nk loading. tgh update blog dri office, risau plak bos nmpk. 

No comments:

Post a Comment