Sunday, July 13, 2014

A part of me went missing

There is something that i always and really want to do in my life. that is travelling. not like travelling with my family. it's either with friends or alone or with the loved one.i never really talked about it before. i never really expressed it to anyone. maybe because of my culture, which is more to 'woman should stay home and look after husband n family' and stuff. but lately, i don't care anymore. that is what i want.

so time kecik2 dulu saya x banyak melancong. pernahlah pegi india, pas2 pegi penang and then pegi pulau pangkor. tu je kot. semuanya dengan fmly sy yg sgt besar. best tu memangla best sebab ramai, meriah and riuh. tapi kadang2 rasa macam x puas sebab xleh buat benda yang kita nk buat sebab kene consider orang lain jugak and ikut perncangan orang yang plan trip tu. saya nak plan my own trip. saya nk ke banyak tempat and nk makanan makanan special area sana. so sy pk tunggu sampai saya besar and dah bekerja so that i can save some money and travel to the places i wanted. so now saya ada save money cuma saya xleh nk travel ats faktor kerja. that is pathetic!!! saya ada passport yg ntah bila sy nk renewnya. it's really complicated actually.

saya xd teman untuk travel dengan saya. yg ada sorng tu suka menaburkan janji2 manis palsu pas2 mungkir janji. dia je pgi merata. yg ada pon jenis xleh dibawa travel bersama. x sehaluan. hehe... kadang2 terpk jugak nk just packing barang and redah mana2 sorng2. saya bukannya x biasa bersorang2. cuma bila pk kan keselamatan saya x brani buat mcm tu. skrng ni mcm2 kes. kalau ada keta beranilah redah je sorng2 pegi mana2.

saya dh mcm lama sgt mecari peluang utk travel mana2. sampai skrng dh sampai ke tahap bila tgk gamba kwn2 travel mcm ada satu perasaan mcm jiwa meronta2. Lebih2 lgi time tgk gamba tempat and gamba makanan. mcm ada satu perasan yg xleh di explain. like that could have been me and what am i doing here like i'm wasting my life or something. that feeling of sad and confusion and angry at the same time. -_-

I really really really wish that my future will be with someone who travel a lot. or at least willing to take me to places. sy x demand pgi under expensive package or duduk hotel mahal2 and stuff. saya just nk tgk banyak tempat. nk experience negara orng.

No comments:

Post a Comment