Thursday, October 4, 2012

Graduation

I'm graduating on 4th October, morning session.

For me, my graduation is my once in a lifetime thing. i don't care if people think i'm over doing it, it's MY DAY.

maybe ada yg kata, orng yg graduate first class pun duduk diam je, ni yg stakat lulus plak nk buat bunyi lbih2. well, klu sy dpt first class maybe sy akn diam mcm diorng, merendah diri. tpi saya tak...

It's 1 a.m and i can't sleep. i'm not nervous at all. i'm just thinking bout my friend's, yg extend and apa perasaan mereka tgk kami semua graduate. saya serious xleh byngkan. saya tau mereka sedih, malu, sakit hati, tapi sy xtau mcm mna perasaan mereka masa mereka menjejak kaki ke dewan semata2 tengok kwn mereka senyum walaupon diorng tgh sedih. or maybe some of them crying inside. you never know. saya hanya mampu doakan mereka kuat and tabah hadapi esok. kami graduate dlu x bermaksud kami menang or pandai.

Deep in my heart i know how hard was my UM life. perasaan malu nk flush muka dlm jamban bila orng bandingkan pointer budak U lain dgn budak UM. mereka x faham and takkan faham. perasaan takut bila dgr mcm2 cite dri orng lain, mcm mna susahnya rsa nk cekik group member masa group assignment, bertapa x adilnya orng layan kita. sume2 la.

but after 3 years, bila sy igtkan balik sume benda, sy ada kwn2 yg sgt baik slalu tolong sy waktu susah senang. saya tak ada musuh and saya tak ada hubungan dingin dgn sape2. i never betray anyone, and masa saya dapat banyak tanggungjawab, i choose to not let anyone down although i know it was hard for me. trust- sesuatu yg sgt bernilai yg sy berjaya dapatkan daripada mereka sekeliling saya. saya tak ada pape untuk menyesal.

saya ingat lgi janji2 saya. masa saya form 4 saya janji kepada salah sorng cikgu saya bernama nazri, cikgu kaunseling yg sy akn anta gamba graduate sy nanti. saya xtau dia kat mana sekarang tapi sy dalam usaha mencari dia. saya bgtau madam yg ajar saya matematik masa kat matrix yang saya takkan lupakan kat dia semasa dia kata anak murid dia akn lupakan dia by the time mereka graduate. sy buat wall post kat fb dia tdi and i just can't image how happy she was. and saya akn bersemuka dgn manusia yg kata saya takkan berjaya sampai bila2.

Semestinya parents saya bangga. dah ada 3 degree hoder dalam family. kami pernah tgk kejatuhan dan mcm mna keluarga saya bangkit balik. my father's patience and my mom's tears meant a lot for us. It's time for them to be proud of themselves.

saya tak taula klu orng yg bakal graduate akn ada banyak benda utk merepek sbb idea sy mencurah2 and i can't stop typing. mungkin dh tiba masa untk sy guling2 ats katil sebelum keluar berbagai benda2 merepek psl nk keje la kawen la apa la....


WELCOME TO THE BORING WORKING WORLD!!!

1 comment: