Thursday, November 1, 2012

beauty

saya ada habit baca yahoo news sbb kt sana xdla sume psl membunuh, merogol, merompak, meragut n etc. n hri ni ada satu news yg si suami saman si isteri sbb hodoh. yup, sebab HODOH!! critanya mcm ni, laki yg 'pandai' ni pi kawen dgn prmpn yg 'cantik' ni. pas2 bila dh dpt anak si suami mula pelik sbb dia kata anak dia hodoh n xd rupa si mak or rupa si ayah. sy xtaula dia ni ayah jns mcm mna sanggup kata anak sendiri hodoh. dia syak si isteri ni kononnya mcm anak tu bkn ank hasil si laki n si prmpn ni. pas2 lama2 si perempuan ni ngaku yg sebenarnya dia buat plastik surgery yg bernilai tah brape tah untuk jadi cantik.


nilah perempuan tu. yg jadi judge utk kes yg sgt interesting ni adalah sorg laki n of course, laki ni menang n skrng ex-wife dia kene bayar saman. perasaan sy terhadap mereka, a bunch of idiots!

skrng sy rasa sy sgt cantik sbb saya tak pernah rasa saya perlukan plastic surgery. n sape2 yg rasa mereka sempurna n x prnh terniat pon nk buat plastic surgery bagi saya mereka sume memang cantik. sy dh cukup sempurna. orng prnh kata sy perlu buat threading(cukur kening) sebab kening saya sangat tebal. saya tak nak habiskan hidup saya and duit saya buat threading stiap 2 minggu or stiap bulan sbb nk maintain kening yg orng kata 'cantik'. n brape lama orng boleh buat threading? kalau umur dh 50 or 70 larat ke buat threading slalu? n time tulah orng akn menyesal threading tu satu keputusan yg bodoh. sbb skali dh cukur kening, lps tu klu tumbuh balik kening akn jadi serabut macam hutan amazon.

lagipon, jenis kening yg threading tu sume orng ada, brape ramai je kt dunia ni yg ada kening tebal or kening bercantum? saya xnk jadi sama n sepesen dgn sume orng kt dunia ni. i like to be different. god knows which one is the best. kita ni manusia je, jgn nk memandai pi tukar pemberian tuhan. mcm perempuan kt atas tu. kalau dia kawen mana2 laki yg rasa dia cantik tanpa dia buat plastic surgery, mesti dia dh hidup bahagia skrng. xdla muka tersiar sampai ke yahoo news. memalukan. n xdla in future ank dia rasa teruk sbb parents dia cerai lps dia dilahir hodoh. n apa perasaan anak tu bila dia tau ayah dia sendiri cakap dia hodoh. kalau anak tu cukup pandai maybe dia akn pk mcm mnalah dia boleh lahir untuk parents yg 'dubakur'(tamil).

n lagi satu benda yg sy xleh trima make up. korng cuba search kt youtube cara2 orng korea mekap. asalnya muka mcm manusia jadi muka mcm plastik. n sy gak xleh trima yg orng ada beg besar n pelbagai barang2 make up n then advise orng lain untuk make up sbb muka dia mcm tu n muka dia mcm ni. bagi saya la, mcm orng mcm sy ni cukup confident untuk keluar ke mana2 walaupon tanpa secalit bedak. sy bukan nk kata saya je, kawan2 sy pon ada yg mcm tu. n prnh x tgk gaya orng yg slalu pakai make up n kluar tanpa pakai even bedak. mereka akan tutup muka. mereka malu. mereka rasa mereka tak cantik. xd confident. sume sebab dh biasa bermekap n diorng rasa cantik bila pakai make up. n sy lsng x terkejut bila jumpa orng yg xnk solat sbb susah nk pakai make-up balik, memakan masa. n mereka x sedar make up tu sedang memakan diri.

saya bukan nk kata make up tu salah, ada batas... x salah make up n buat kita rasa kita cantik. tapi jgn sampai xd confident utk berdiri di khalayak ramai tanpa make up.


hari ni sy berazam nk tulis post panjang lebar. hehehe....

1 comment:

  1. semalam pegi surau,masuk2 tgk de sorg perempuan depan cermin ni yg pd pandangan mata saya cantik sgt, kulit flawless, muka muda remaja..lepas abes solat nk pakai tudung tgk die x abes mekap lg..n tergezut tgk muka die nampak cm mak2 datin yg cuba jd muda..pity her~

    ReplyDelete