Friday, September 13, 2013

5 things to ask yourself about your work

1. Am I getting enough challenges? 
Not yet but i know i will. stakat ni sy suka cara orang office gunakan kebolehan sy menggunakan excel untuk betulkan and standardizekan semua borang2 mereka. lps ni plak sy bakal belajar skill baru. YEAY!!! dah mula menjinakkan diri dgn supplier. i know everything is going to be just fine.
2. Do I have a healthy work/life balance? 
Of course i do. Saya tau in future semua masa saya akn ditumpukan terhadap kekeluargaan. so i want to spend my this phase of life with friends. maybe keje pagi sampai petang. malam kan ada. Sejak sy duduk sendiri sy mmg ada terlalu banyak masa because i spend time on me and on what i want. not on what i have to do. sy tak taulah mcm mna orng yg ada boyfriend or girlfriend habiskan masa dengan pasangan diorng je after work. keje pas2 berkepit pas2 keje n then berkepit. Thank god saya xd boyfriend. saya xd keje berat sangat sampai kene stay sampai malam or keje yg serabut sampai balik rumah pon terpikir pasal keje tu. weekends kadang2 dgn family but mostly with friends. To me, it's balanced.
3. Does my job give me a sense of personal fulfillment, of achievement? 
After that terrible and horrible job, now i feel appreciated. buat keje sbb suka. mmg slalu buat salah, suruh betulkan and stuff tapi sy boleh rasa keje2 saya dihargai.
4. Do I have a sense of community?
First time i have friends at workplace. masa practical kawan jadi co-worker. masa first job mmg sy lonely ranger la. tapi keje ni, first time dpt officemate yg jadi kawan. best gak sebenarnya. Pasak environment xyah ceritalah, best! Ddk sini xd rasa takut or x selesa walaupon sebilik dgn boss or manager. selamba je facebook dpn mereka. mereka pon tau sy tgh xd keje. kadang2 manager tanya "siti, what r u doing" saya jawab "nothing" and manager reply "okey". hahaha unik!
5. Do I feel appreciated? 
After being treated as a fool, of course i feel much more appreciated here.


I'm not planning to stay here like forever. this is just a pit stop for me to learn and experience more. i'll be moving on when i have to. but until then, this place will be my favourite workplace.

No comments:

Post a Comment