Thursday, March 13, 2014

Double the food, double the happiness

13 March 2014, khamis, cuaca jerebu yg bertambah teruk, hari ke-4 misi pencarian kapal MAS MH370, (semoga Allah mempermudahkan pencarian mereka and semoga penumpang semua selamat)

Sejak awal tahun ni saya buat 1 list benda2 yang sy teringin buat, or makan, or tempat yg sy teringin nk pegi.

Al-kisah Lunch
chips(anak buah) ajak sy lunch. beberapa bulan lepas dh janji dengan kawan chips next time kitorng kluar lunch kitorng pegi piccadilly. memandangkan hari ni dia ada class, and kami berdua je, mcm biasa dia suruh saya yg pilih tempat. beberapa bulan lepas sy mengidam rojak. sy rindu rojak sedap kat fakulti saya and kat kompleks perdana siswa(KPS) UM. fakulti dh tukar pengusaha cafe and orng kt KPS tu plak hilang sejak diorng renovate cafe kt sana. and then saya google and jumpa

                                       ~~`~~ Hasan's Rojak~~`~~

Ni bukan kedai, 2 orng pemuda menjual rojak kat lori putih kat area seapark, petaling jaya. adalah dalam 2-3 meja and ada tempat duduk untuk lbh kurang 10 orng. dia park lori dia kat hujung jalan 21/17 seapark, kira antara jalan 21/17 dan jalan 21/22. bawah ni map tempat hasan rojak.

Image from http://kyspeaks.com/

rojak dia memang sedap and memuaskan. yg penting kuah dia. Saya yg biasanya x makan tauhu pon makan. mmg licin pinggan saya, dia ada 2 jenis rojak je. rojak biasa (RM4) and rojak sotong. dia jual cendol gak (RM1.80). kesedapan yg standard je. nak tau lebih lanjut google "hasan's rojak". mmg x sempat ambik gamba, makan sesuap je terus makan sampai habis.

P/S: walaupon orng yg jual tu mamak mcm sy, ntah kenapa berdiri dpn dia je terus cakap melayu. dia pon jawab dgn melayu walaupon dia tau sy boleh cakap tamil. awkward!


Al-kisah Dinner
Saya ajak kawan saya pegi makan nasi lemak kat nasi lemak bumbung. yg jugak di seapark dan jugak berada di dalam list saya. sy jumpat tempat ni kt satu blog ni. time tu saya ketagihan nasi lemak dimana setiap pagi saya akn beli nasi lemak kat stesen lrt Universiti sebelum pegi keje. blogger tu chinese and x byk tempat halal yg dia pegi. bila saya jumpa kedai ni kt blog dia terus google and byk jugak keluar pasal kedai ni. sume puji. terus teringin nk makan. kebetulan tempat ni dekat dengan Hasan's rojak. merangkak pon blh sampai.

yg famous kt sini nasi lemak of course. selain tu ibumee. xta knp ibumee famous. rasa dia biasa2 je n sangat kosong. sayur pon xd apa pon xd. mcm masak bubuh mee n perencah dia. nasi lemak plak, nasi dia and ayam dia sedap. ayam berempah n luar dia rangup dlm dia juicy. nsi di ikut citarasa mamak, ada rasa halia n ape secret recipe dia. cuma sambal dia, saya prefer sambal mali's corer. hehe. saya minum teh panas. mmg ikut ctarasa sy. rasa teh mild, rasa susu lebih sikit dri teh n x mns sgt.


asalnya sy sedih knp list sy bertambah and xd satu pon berkurang walaupon dh masuk pertengahan bulan 3. akhirnya hari ni sy cross 2 item from my list. i'm happy at the of the day.



No comments:

Post a Comment