Friday, March 21, 2014

My kind of handbag

Selalu orng pelik kenapalah perempuan ni ambik masa berjam-jam nk beli handbag. nk beli yg branded, mahal, kene ada mcm2 warna, design mcm ni, ikut trend mcm ni. seriously, sy pon x faham kenapa walaupon sy ni perempuan jugak. saya dh fix my mind handbag sy kene mcm mna so sy x ambil masa yg sgt lama n saya x beli yg branded. paling mahal beg sy prnh beli kt petaling street. duplicate design chanel.

so hari ni sy nk cerita pasal apa yg sy cari time saya beli handbag. last sy beli tahun lepas time beg yg sy tgh guna rapuh sbb dh 3 tahun guna.

Zip tepi/belakang

Hanya sekadar contoh, beg ni bukan citarasa saya

beg yg saya nk beli mesti ada zip kecik kt tepi mcm tu. ni sebab sy slalu travel naik public transport. senang sikit sy nk letak kad rabbit/touch n go saya and duit kertas seringgit(in case sy x naik bas rapid). senang nk ambik n letak. takkan berdiri tepi jalan nk keluarkan dompet kot. susah. takkan setiap kali naik n turun bas or lrt kene korek dlm beg semata2 utk cari kad ni. x relevan pegang kt tangan sbb kesesakan bas yg teruk. klu kad terjatuh mmg nayalah lps tu.and saya jugak simpan beberapa safety pin n pin tudung. knp? sy pernah selamatkan ramai gadis dan wanita di luar sana sbb sy simpan safety pin and brooch extra dlm beg.


Zip dalam

Hanya sekadar contoh, beg ni bukan citarasa saya
selain zip kt luar, kene ada zip kt dalam. sy simpan plaster untuk kes emergency and barang emergency yg lain. so mesti kene ada 1 zip kt dalam

besar



Handbag saya wajib sebesar boleh muatkan baby baru lahir or umur sebulan. saya simpan banyak barang.
handphone dua
buku tulis and pen-mana tau tiba2 maher zain dtng kt sy n minta nom telefon kebetulan nfon dia xd charge, boleh sy tulis n bagi kt dia. siap boleh tulis surat cinta lgi.
touch-up bag-mna tau tiba2 bertembung dgn maher zain xkan nk ngorat dia dgn muka berminyak!
buku novel - bc dlm bas or lrt, try utk x bazirkan masa dgn perhati orang and menakutkan mereka
payung - sediakan payung sebelum hujan
pendrive - xtau, habit dri UM. time ky UM mmg sgt membantu bw pendrive ke mana2.
recycle shopping beg - i don't simply use plastic bag. love our earth
office key n house key, deodorant, iphone charger with plug, earphone, baby lotion, business card holder

sbb nilah sy perlukan handbag yg besar.


Handle



Gambar handbag kt ats ni semua ada pegang yg kecik n sempit. klu nk buka zip kene keluarkan handbag dri celah ketiak so saya x suka. bila pemegang handbag handbag kecik then top handbag tu selalu betul2 bawah celah ketiak, tu lgi satu sy x suka. busuk. klu orng lain minta tolong sy pegang handbag diorng yg ada handle kecik ni sy just pegang guna jari je. xkan sentuh pon area sana. geli. hahaha


handbag kt ats ni ada 2 pemegang so sy x suka. tu gaya orng tamak. serabut je.

fabric like surface.



saya x suka handbag yg shiny mcm ni.

saya x suka handbag warna striking mcm ni

saya x suka handbag yg guna animal skin ataupon animal print.  A BIG NO!

saya x suka handbag yg penuh dgn simbol brand or perkataan brand mcm ni


saya x suka handbag yg ada bunga n riben and perkara pelik yg sama waktu dengannya. oh please grow up!



saya x suka beg yg banyak zip x tentu pasal



kalau dh semua ko x suka apa yg ko suka?

senang je. sy jenis yg sgt simple. xyah pelik2. belikan benda yg sgt simple. tepi jalan pon boleh jumpa beg citarasa saya. xyah naik turun 1001 kedai.


3 comments:

  1. handphone dua,buku tulis and pen,.touch-up bag,buku novel ,payung ,pendrive,recycle shopping beg, office key n house key, deodorant, iphone charger with plug, earphone, baby lotion, business card holder


    whatttttttt????

    gila banyakkkkkk
    hahahahaa

    ReplyDelete
  2. Hahaha. beg doraemon kan, mmglah mcm tu. ops, terlupa nk mention dompet...!

    ReplyDelete
  3. citarasa handbag kita lebih kurang sama, tp saya suka yg ada tali panjang sekali, dan banyak compartment..senang nak asingkn barang2..selalu nye jadi lama nk pilih sbb nk bandingkan harga dengan citarasa dan kualiti..

    ReplyDelete