Tuesday, August 12, 2014

actual issue on birthday prize

Sebenarnya, selama ni saya ingat masalahnya adalah saya tak tau nk minta apa bila orng tnya saya nak apa untuk hari jadi. punyalah sy pk sebulan buat draft taip padam taip padam taip dan padam akhirnya finalize 7 perkara dan publish post sya lebih kurang seminggu sebelum birthday saya. rupa2nya masalah sebenar bukanlah saya xtau nak apa. sebenarnya saya x pandai nak minta


saya memang sejak dulu lgi x suka meminta. either i work for it or i don't own it. even minta tolong mcm pesan orng belikan pape, or minta tolong drop or pick-up walaupon laluan yang sama, saya akan rasa macam saya menyusahkan orng. saya slalu tunggu orang offer je.

however, saya berjaya mendapatkan 1 handbag time teman orng pgi shopping. anak buah saya sorng ni. cita rasa kitorng susah nak sama. saya x suka apa yg dia suka and dia x suka apa yang saya suka. ntah mcm mna berjaya sama2 pilih handbag. kecik dari handbag saya sebelum ni tapi cukup2 dan selesa. akhirnya boleh buang handbag saya yg koyak rabak tu.

korng pernah x bawa orng yg x sama citarasa pgi shopping? ada 2 possibilities. sama ada bermasam muka or berjaya pilih benda yang nak dibeli. macam saya and kawan2 saya, citarasa kitorng mmg x sama, tapi bila sya ajk teman beli something, mereka refer kepada citarasa saya and thats how kami akhirnya beli barang. kalau saya teman kawan saya shopping pon, saya akn tny dia nk cari yang mcm mna and tolong dia cari, pilih dan komen benda tu, walaupon kadang2 saya rasa apa yang dia nak tu merepek, tapi asalkan mereka puas.

tapi benda akan jadi sgt complicated bila bawa someone yg berlainan citarasa pgi beli something untuk diri kita, dan orng tu cadangkan something yg memang mereka tau bukan itu yang dicari atau something yang mereka tau memang kita xkan pakai, lps tu buat muka and tunjuk boring or sikap malas nak layan lepas pendapat mereka kene reject. cuba bayangkan sy bw someone untuk beli slack hitam. bukan ke dh mmg jelas terang dan nyata saya nk beli slack hitam sahaja dan yg bezanya material dimana sy perlukan pendapat org. itu pon jadi masalah. sangatlah menyampah sampai sy campak je apa yg sy ambik and x beli pape. mood out and menyesal x sudah. bazir masa dan tenaga dan duit adalah. datang sorng2 and beli lagi better! just sbb kawan dia sebelum ni lbh kurang sama citarasa dengan dia dan jns yg akan beli dan pakai benda2 yg dia cadang x smestinya saya pon mcm tu kan. pfft! xtau nk kata apa


kesudahan walaupon dh seminggu sampai hari ni saya belum pegi beli slack lagi. slack saya yang asalnya 2, satu dah mcm... xtau nk guna istilh apa. 'reput' kot. macm pelik je...  and satu lagi koyak sbb jatuh time tgh jalan balik. mcm mana jatuh? saya pon xtau. sedar2 dah terduduk ats jalan raya.

ntah mula cita apa sampai melencong ke cite apa

No comments:

Post a Comment