Wednesday, May 8, 2013

Maju family Bowling Tournament

family sy mengadakan bowling tournament pada 31 march. hehehe, mmg dh lama sgt nk update tapi supernatural force yg tidak mengizinkan sy untuk mengupdate blog saya. sekarang ni pon tgh paksa diri update blog

inilah banner kami. tournament ni kami buat kt Flamingo Ampang. mmg kami je yg kt floor. xd orng luar.

mereka ni adalah kes yang pancit di awal pagi, sebelum bowling bermula lagi. saya tak tau kenapa. mungkin mereka sedang menunggu kuasa superhero.

ni souvenirs yg semua hadirin dapat. last minute order. nk cri orng yg blh buat tu punyalah payah. ramai yg xnk buat sbb last minute


jangan salah anggap. saya bukan nk promote jejaka2 ataupon kasut yg mereka pakai tu. saya cuma nk tunjuk baju tu. tu baju bowling kami. hampir kesemua pakai baju tu masa tournament. baju tu lagilah last minute. 2 kali ganda susah nk cari. dahla nk order banyak2 and sangat last minute plak tu. nsib baik ada yg sanggup.




satu2nya benda bkn last minute ialah piala2 n hamper ni. semestinya disusun oleh saya yg creative. hehehe piala tu bli dri orng yg sy kenal dari zaman UM. hamper plak bli dri baucer jusco yg bernilai beratus2 ringgit. kami hanya bayar beberapa puluh ringit je. hehehe sila ambik perhatian kotak samsung galaxy sebelah hamper tu.

perkara pertama and perkara wajib yang harus dilakukan di segala event family saya ialah, makan makan.


orang yg kt belakang tu dh pandang pelik dah. sorry ye, kesemua ahli fmly sy mmg otak terlebih genius. so slalu berlaku insiden2 yg pelik sikit.

okey, asalnya kami bukan nk pakai t-shirt yg sama. as i said before, t-shirt tu adalah benda yg sgt last minute. asalnya setiap team diminta pilih 1 warna and mereka kene pakai ikut warna team diorng. mereka yg paling creative akn diberi hadiah. ketua kumpuan saya terus pilih warna purple lps nmpk nama sy dlm team tu. lps decide nk pakai baju yg sama, tukar konsep plak. even pakai baju yg sama, pandai2 kene bezakan kumpulan masing2 daripada kumpulan lain. sampai ke awal pagi tournament kumpulan sy lansung x pk pape. hanya saya je yg bersiap dengan pakai tudung purple. sebelum gerak dari rumah, ntah mcm mana sy terjumpa tiara dri stock barang perhiasan kt rumah. terus pakai tiara tu. kami tgk satu channel ni n ada iklan cerita hindustan, laki pakai selendang kat leher. sy pgi selongkar almari adik terakhir ketua kumpulan saya, dapatlah 3 selendang warna purlple. terus pgi bilik tido ketua kumpulan saya tu, campak selendang kat dia n terus menghilangkan diri. n sy bgtau machi sy klu ada bunga purple lagi best. machi pon selongkar bilik stor tpi x jumpa. at last jumpa penyu purple. xxpla, asalkan purple. ambik jelah. akhirnya kumpulan kami dapat kumpulan cretive. hehehe


ni gamba saya yg pakai tiara n selit klip rambut purple yg besar kt tudung sy. sy pon xtau knp sy buat mcm tu. nmpk sgt x betul. masa ambik gamba ni sy lansung x sedar abang sy kt belakang. and it was my fav picture.---ok, sy tau editing saya sangat teruk. xyah nk kutuk! :p


tu dia ahli kumpulan saya. semua cute, semua smart and semua handsome disebabkan selendang purple tu.




yang ni bukan ahli kumpulan saya. and sy xtau apa kene dgn dia.


oh, yg penyu purple tu. ia dijadikan maskot kumpulan kami. dan kami dengan segala selambanya letak maskot tu kat tgh alam.


itu dia. hahaha. di tengah2 lane bowling. LIKE A BOSS.





ni adalah sesi beramah mesra dan mengeratkan silaturrahim sesama ahli keluarga sementara menunggu keputusan bowling.

memandangkan saya x menang pape so sy xnk menyatakan sape yg menang. hehehe move on...



akhir2 bowling tu, kami sambut birthday utuk beberapa baby. baby yg first ialah ketua kumpulan saya. berdiri bersama dia, bertudung merah ialah amma dia. baby yg kedua ialah baby yg bersari tu. berdiri sebelah dia ialah suami dia. baby yg ketiga ialah baby yg kanak2 tu. berdiri bersama dia adalah atta dia.



dia sayang sgt keta ats kek dia tu sampai dia simpan lagi kereta tu dlm peti sejuk sampai sekarng.



gambar diatas menunjukkan keadaan semasa kereta tu. fresh from fridge. kalau korng perasan, warna dia dh gelap sikit n keta tu semakin tenggelam dimakan kuman maybe...

thats all, THE END

next ialah cite psl treasure hunt kat putrajaya. semoga saya cepat dapat hidayah untuk update blog psl cite tu...

No comments:

Post a Comment